Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Συνεντεύξεις: Ξενοφών Καρυοφύλλης

 

Από τον Βασίλη Βλάχο.





  Αποφασίσαμε ως ομάδα να δώσουμε βήμα σε άλλους ανθρώπους. Εν ολίγης να ξεκινήσουμε έναν κύκλο συνεντεύξεων σε άτομα που μας έχουν προξενήσει το ενδιαφέρον.

  Ως πρώτη συνέντευξη λοιπόν και κατόπιν άδειας από την ομάδα μας, σκέφτηκα οτί για αρχή θα ήταν όμορφο να  κάνω κάτι το οποίο δεν πολυσυνηθίζεται. Να θέσω τις ερωτήσεις μου όχι σε κάποιον μεγάλο και καταξιωμένο δημιουργό/καλλιτέχνη, αλλά σε κάποιον άνθρωπο ο οποίος τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα.


  Σας παρουσιάζω με τιμή τον Ξενοφών. Ο Ξενοφών λοιπόν είναι ένας άνθρωπος που πολύ πρόσφατα αποφάσισε να κάνει το δικό του κανάλι στο Youtube. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι οτί δεν έπιασε μία από τις συνηθισμένες θεματολογίες του διαδυκτίου, αλλά ένα θέμα αρκετά ποιό “βαρύ” και δύσκολο για τον πολύ κόσμο. Την φυσική.



  Ο ίδιος δεν είναι φυσικός,  αλλά το προσπαθεί. Έχει πάθος  για αυτό που κάνει και φαίνεται. Ξεκίνησε με πολύ λίγα μέσα και πάει βήμα – βήμα. Και μέσα σε αυτό του το ταξίδι μας καλεί και εμάς να ταξιδέψουμε μαζί του. Ακολουθούν κάποιες λίγες ερωτήσεις, με την υπόσχεση οτί θα τα ξαναπούμε  σύντομα. Του δίνουμε ευχές για καλή επιτυχία.



1. Πες μας λίγα λόγια για σένα.

Ονομάζομαι Ξενοφών Καρυοφύλλης, είμαι από την Αθήνα, ειμαι 29 έτων, είμαι αξιωματικός στον στρατό στο όπλο των διαβιβάσεων και θέλω να σπουδάσω Φυσική.

2. Πως και αποφάσισες να ασχοληθείς με την φυσική;

Η Φυσική είναι η κατανόηση του τρόπου που λειτουργεί όλος ο κόσμος γύρω μας. Από τα πιο μικρά μέχρι και τα πιο μεγάλα πράγματα στον σύμπαν. Δεν υπάρχει κατι πιο μαγικό και πιο συναρπαστικό από το να ανακαλύπτεις τον κόσμο γύρω σου. Χαίρεσαι όπως χαίρονται τα μικρά παιδιά που ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Ευτυχώς που υπάρχει πάντα κάτι να ανακαλύψεις και όσο βρίσκεις τόσα περισσότερα ερωτήματα αναπτύσεις. Είναι φανταστικό!!

3. Πως και αποφάσισες να κάνεις το κανάλι στο Υoutube;

Να πω αρχικά το σκοπό του καναλιού αν μου επιτρέπεις. Το κανάλι δεν είναι εκπαιδευτικό!
Είναι ένα ημερολόγιο μέσα από το οποίο παραθέτω τα όσα μαθαίνω στην πορεία μου στην φυσική εξου και το όνομα του καναλιού «Ένα Ταξίδι στην Φυσική». Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στην παγκόσμια ιντερνετική κοινότητα. Όλα είναι εκπαιδευτικά.. Σκοπός μου με το κανάλι είναι να προωθήσω άτομα να ασχοληθούν με την φυσική και τις επιστήμες δείχνοντας την εμπειρία μου από την εκμάθηση της Φυσικής. Επίσης άλλοι σπουδαστές που είναι στο επίπεδο μου να κάνουμε μια κοινότητα η οποία θα ανταλλάσσουμε απόψεις σκέψεις και ιδέες πάνω στα πράγματα που αναφέρω. Τέλος καθηγητές και πτυχιούχοι να μας βοηθάνε να δίνουν μία διαφορετική άποψη πάνω στο εκάστοτε ζήτημα…Και μακάρι να κάνει κάποιος το ίδιο σε όλες τις επιστήμες και ακόμα καλύτερα εάν ήμουνα εγώ αυτός που τον ενέπνευσε.


4. Ποιά τα μελλοντικά σου σχέδια για το κανάλι;

Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι αρκετά να σου πω την αλήθεια…Αλλα είναι ακόμα σε πρώιμη φάση τα περισσότερα.. Το επόμενο στάδιο είναι μπορώ να σου πω με σιγουριά να ανεβάζω και βίντεο στα οποία λύνω ασκήσεις πάνω σε θέματα που έχω ήδη αναλύσει…Τα παραπάνω θα μου επιτρέψεις να στα πω σε μια επόμενη φορά πρώτον για να είναι ολοκληρωμένα και δεύτερον για να είναι έκπληξη (χαχαχα)

5. Έχεις επιλέξει το κανάλι να είναι αγγλόφωνο. Γιατί;

Για αρκετούς λόγους. Μην κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο μου το να το κάνεις αγγλόφωνο αυτόματα αυξάνει το κοινό σου και πόσο μάλλον σε ένα εξιδεικευμένο αντικείμενο είναι καλύτερο να μην περιορίζεις το κοινό σου. Ένας δεύτερος λόγος είναι οτι κάνοντας το στα αγγλικά που αναγκαστικά έπρεπε να ψάξω  την ορολογία έμαθα πολλά πράγματα και πλέον στα θέματα που έχω ψάξει μπορώ να διαβάσω πολύ μεγαλύτερη βιβλιογραφία και έχω καταλάβει πράγματα που δεν καταλάβαινα από ελληνικά βιβλία. Και ξέρεις πόσοι είναι κάτοχοι πτυχίων και δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα της επιστήμης τους στα αγγλικά?? Η επιστήμη είναι παγκόσμια και για να αναπτυχθεί χρειάζεται την παγκόσμια κοινότητα να λειτουργεί ομαλά.. Έχουμε τόσα προβλήματα που μας εμποδίζουν από το να το κάνουμε αυτό μην έχουμε και την γλώσσα….
Και τέλος θεωρώ απαράδεκτο κάποιος επιστήμονας να μην μπορεί να διαβάσει επιστημονικά άρθρα και να πέριμενει την μετάφραση..Ττο φαντάζομαι και γελάω.

6. Αν κάποιος επηρεαζόταν από το κανάλι σου και αποφάσιζε να ασχοληθεί με την φυσική, από που θα του πρότεινες να ξεκινήσει;

Θα του έλεγα πρώτα να καταλάβει ότι η Φυσική δεν είναι απλή εξίσωση και τυποι….Αλλα είναι μια διατύπωση της λειτουργίας του κοσμου μεσω μαθηματικών. Μετά θα του πρότεινα να ασχοληθεί με την κλασσική μηχανική η οποία εξηγεί φαινόμενα απτά και της καθημερινής μας ζωής… Δεν είναι τυχαίο που την κάνουν στα πανεπιστήμια πρώτη.( το ίδιο και εγώ βέβαια μιας και είναι το πρωτο μάθημα που δίνω)

7. Ποιά τα αγαπημένα σου βιβλία;

  Όσον αφορά τον τομέα της Φυσικής μου αρέσουν τα εξής: «Το Χρονικό του Χρόνου» και «Το σύμπαν σε ένα Καρυδότσουφλο» του Stephen Hawking. Λατρεύω τα βιβλία φαντασίας είμαι λάτρης του J.R.R. Tolkien και όλη την εγκυκλοπαίδεια της Μέσης Γης και από έργα φιλοσοφικά τα Πολιτικά του Αριστοτέλη και τα Ελληνικά του Λιαντίνη.

8. Ποιοί οι αγαπημένοι σου καλλιτέχνες;

Αγαπώ ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής την Metal, φαίνεται και από το intro νομίζω, αγαπημένα μου συγκροτήματα είναι πολλά αλλά εδώ θα παραθέσω κανά δυο : Judas Priest, Savatage , Blind Guardian, Iron Maiden και πολλά άλλα…..

9. Ποιός επιστήμονας σε έχει επηρεάσει περισσότερο;

Πωωωωωωωωω πρεπει να πω έναν ε???? Με δυσκολεύεις….
Θα πω τότε ο Nikola Tesla… Δεν είναι τόσο η συμβολή του στην φυσική η στην σημερινή μας ζωή με τις έρευνες του στον ηλεκτρομαγνητισμό, αλλά η όλη του στάση σαν επιστήμονας πρώτον η επιδίωξη της καλυτέρευσης του ανθρώπου, δεύτερον η συνεχής αναζήτηση γνώσεων και προσωπικής πνευματικής ανάπτυξης και μόρφωσης και τέλος δεν είδε ποτέ την επιστήμη σαν μέσο βιοποριστικό ούτε πλουτισμού, πράγμα που θεωρώ το σημαντικότερο για να λέγεται κάποιος επιστήμονας.

10. Ποιά κανάλια στο Υoutube είναι τα αγαπημένα σου;

Όλα τα κανάλια που μ αρέσουν έχουν σέχη με την φυσική όπως το κανάλι της NASA. Ποσες φορές εχω κάτσει να κοιτάω με τις ώρες live την θέα από τον διαστημικό σταθμό δεν λέγεται!! Επίσης το κανάλι PBS Spacetime είναι καταπληκτικό κανάλι για την φυσική που αναλύει πολλά δύσκολα θέματα φυσικής με ένα τρόπο ευνόητο και διασκεδαστικό πολλές φορές για όλους. Το PBS Infinite Series, SciShow Space και το Numberphile είναι κάποια από τα κανάλια που μ αρέσουν πολύ.

11. Ποιό πιστεύεις οτί είναι το μέλλον του διαδυκτίου και του Youtube;

Χμμμμμ, δυστυχώς ή ευτυχώς το μέλλον του διαδικτύου και του Youtube ανήκει στους ίδιους τους χρήστες. Το Youtube το Facebook η Google όλοι θέλουν τον κόσμο να μένει στην σελίδα τους συνέχεια και όσο πιο πολύ γίνεται. Για αυτό τον λόγο και προωθουν με τους αλγόριθμους τους βιντεο blog σελίδες που έχουν απηχηση. Πάντα θα υπάρχουν αξιόλογα πράγματα να δείς και να βρείς. Δυστυχώς όμως η πλειοψηφία έχει ως στόχο να αντιγράψει κάποιον να γίνει και αυτος διάσημος η πλούσιος, και μάλιστα τα αντικείμενα αφορούν θέματα που είναι τύπου ομορφιά, κράξιμο, παρωδίες και πολλά διάφορα trends που βγαίνουν κάθε φορά. Είναι ωραία η διασκέδαση αλλά όταν σου προσφέρει και κάτι  για την ζωή σου γίνεται ψυχαγωγία πράγμα χίλιες φορές καλύτερο.

12. Τελικά υπάρχει δημιουργός των πάντων; Ποιά η θέση σου σε αυτό το ζήτημα;

Θα σου απαντήσω κάτι που γράφει και ο Λιαντίνης στο βιβλίο του η Γκέμμα :

 “Στην  τραγώδια Φαούστ του  Γκαίτε ,ο Γκαίτε θα κτίσει ένα μεγάλο έρωτα στην ιστορία της παγκόσμιας τέχνης από τη συναπαντή του Φαούστ και της Μαργαρίτας. Σε ένα περίπατο στον κήπο η Μαργαρίτα σταματά ξαφνικά, κοιτάζει το Φαούστ στα μάτια και τον ρωτάει:
-Πιστεύεις στον θεό;
Και εκείνος απαντάει:
-Ποίος τολμάει να πει ότι πιστεύει στον θεό;
-Ποίος τολμάει να πει ότι δεν πιστεύει στον θεό;”

  Ο Λιαντίνης αναφέρει ότι αυτή είναι η μόνη απάντηση ενός λογικού ανθρώπου. Γιατί κανείς δεν μπορεί να αποδείξει το ένα η το άλλο οπότε δεν γνωρίζει τι ισχύει. Άρα με το να πει ότι πιστεύει ενώ δεν υπάρχουν αποδείξεις είναι δείγμα τρέλας αλλα ταυτόχρονα να λες ότι δεν υπάρχει κάτι είναι πάλι δείγμα τρέλας.
  Συμφωνώ απολύτως με την παραπάνω τοποθέτηση αν και έχω να πω ότι γενικα όχι μονο στο θέμα του θεού δεν πρέπει ο άνθρωπος να πιστεύει σε τίποτα, αλλά να γνωρίζει ή να νομιζει και να ελπίζει. Η πίστη σε οτιδήποτε, από το ότι πιστεύουμε σε υπερφυσικά πράγματα μέχρι το ότι λέμε πιστεύω ότι ο Κώστας παράδειγμα έχει άδικο, μας οδηγεί στην υιοθέτηση κάποιας άποψης χωρίς αποδείξεις. Η γνώση αντίθετα έχει μέσα της την έρευνα και την απόδειξη και της αντικειμενικής αλήθειας. Το νομίζω έχει την ειλικρίνεια της άποψης την αβεβαιότητα της έλλειψης γνώσης. Και το ελπίζω την κατανόηση της θέλησης μας αλλά και της άγνοιας μας.
  Ολοκληρώνοντας σου απαντώ ότι δεν μου αρέσει να πιστεύω αλλά να γνωρίζω, ελπιζω σε κάποια πράγματα και νομίζω ότι ισχύουν η ότι δεν ισχύουν άλλα. Οσο για το εάν υπάρχει σίγουρα Θα σ απαντήσω ΔΕΝ ΞΕΡΩ. Τολμάω να πω ότι υπάρχει?? Ή ότι δεν υπάρχει??
Το τι νομίζω και το τι ελπίζω είναι άλλο θέμα το οποίο δεν με ρωτησες…..!

13. Ποιά ερώτηση θα ήθελες να απαντήσεις και δεν σου έχω κάνει;

Ποιο είναι το όνειρό σου που θες να καταφέρεις μέσω της ενασχόλησης σου με τη φυσική;
Θέλω να κάνω δύο πράγματα. Αρχικά έχω μια ιδέα με την οποία θα ενώσω την κβαντική φυσική με την θεωρία της σχετικότητας…!!!Ελπίζω να το καταφέρω να το στοιχειοθετήσω και δημιουργήσω την θεωρία πλήρης και τέλος να την αποδείξω. Αλλά και όχι θα έχω προσφέρει στην επιστήμη έχοντας αποδείξει ότι δεν ίσχυει και δεν θα χρειαστεί επιστήμονας άλλος να το προσπαθήσει. Να ένα ακόμα μαγικό της επιστήμης.
  Εκτος από αυτό το όνειρο στόχος μου είναι η χρησιμοποίηση των γνωσεων μου η και δημιουργια άλλων με σκοπο την καλλυτέρευση της ανθρώπινης ζωης  και διαβίωσης. Όταν λέω καλυτέρευση δεν θα ήθελα να ταυτιστεί με τον καπιταλιστικό και καταναλωτικό ορισμό της έννοιας που έχουμε δώσει στις μέρες μας, αλλά με μια πιο ανθρώπινη ήρεμη και φυσική έννοια. Καταλαβαίνεις ότι δεν θέλω να το αναλύσω πιο πολύ γιατι θα μακρυγορήσω και το θέμα αυτό από μόνο του είναι τεράστιο.

14. Τελευταία λέξη δική σου, πες ότι θές.

Ευχαριστώ πολύ για την δυνατότητα που μου έδωσες να εκθέσω τις απόψεις μου στον κόσμο, με τιμά ιδιαίτερα το ότι ξεκινάς μαζί μου τον κύκλο αυτό των συνεντεύξεων. Εύχομαι και σε εσάς και στο εγχείρημα σας ότι καλύτερο και τέλος σε όσους με παρακολουθούν η θα με παρακολουθήσουν τους ευχαριστώ που είναι δίπλα μου σε αυτό το υπέροχο ταξίδι στη Φυσική.



Για το Ριζικώνειο,
Βασίλης Βλάχος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γνώμες;